15 februari 2009

Alla stjärtars dag.

Glad alla stjärtars dag! Hoppas ni har tänkt lite extra på er stjärt idag, bara suttit på mjuka kuddar och uppvärmda tågsäten. Min dag började som vilken som helst: gick till jobbet, irriterade mig på alla tindrande par överallt, spillde böcker, dammade, pratade med mina kolleger och mitt under ett prat så kom det en marsipanros och överföll mig.

Världens finaste grabbhalva har åkt ner till Berlin för att överraska mig. Är det inte grant så säg. Titta så irriterande tindrande vi är. Underbart.
Och kolla vilka grymma presenter! Brännvinsost, finska tjärpastiller, tolv kilo djungelvrål, Allers och två semlor nerklämda i varsin plastlåda.
Den här semlan är alltså medlem i tiotusenmetersklubben. Nyimporterad och en aning mosad. Förbanne mig den godaste semla jag nånsin har ätit.
Styrde kosan mot Altes Europa på Gipsstraße. Trevligt ställe med husmanskost, god öl och skön stämning bland alla kedjerökande européer. 

Vi beställde nåt som jag tror var en oxrygg (anatomiska delar är svårt på andra språk än skånska) i körsbärssås med rotmos. Jädra gott. 

Ja jisses. Det här var banne mig den bästa alla stjärtars dag jag har haft. Hurra!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk kärleken finns inte längre borta utan kan stå ibland alla böckerna där man jobbar. Vilken härlig dag!!!
Han är en guld klimp!!!(svärmorsdröm)

Anonym sa...

Ni e såååååå söta....å du Marc....nästa steg e att lassa bränne:)

Anonym sa...

Åh, vad fint! Vilken toppenpojkvän du har! Och vilken toppenflickvän Marc har!
kram på er

Anonym sa...

That is so funny.
So Mark actually came with the same plane as we did yesterday, didn't he?

So I actually wasn't halluzinating at Stockholms airport.
Lucky me.

And lucky you with that beuatiful surprise.

Hugs and kisses

mads sa...

Vilka fina komplimanger! Vi blir alldeles varma i hjärtanen. Eller hjärtana. Eller hur man säger hjärtan i bestämd form pluralis.

Tack!

Puss och kram!